Fanfic fordítás: The Iron Soldier - 1. fejezet


Igaz még nem telt el sok idő az Az a három szó befejezése óta, de Márti már volt olyan szuper, hogy ismét nekilátott egy fordításnak. Egy mai korban játszódó sztoriról van szó, amelyet már korábban ajánlottam nektek. Ez pedig az Iron Soldier, vagyis A vaskatona.

A történetről:
Tris újságírónak tanul, és esélye lehet bejutni egy nagy magazinhoz, mint gyakornok, ha talál egy igazán jó sztorit. Ekkor találkozik egy csapossal, aki felkelti az érdeklődését. Ráadásul ahogy közelebb kerül hozzá, rájön, hogy a fiú története lehetne számára a belépő álmai munkájához. Azonban az darabjaira törné őt, aki mindennél jobban távol akar maradni a lánytól, hogy megvédje, ám egyre jobban beleszeret.

A legtöbb fejezet Tris szemszögéből lesz, de olykor egy-egy fejezetet Tobias is kapni fog.
Szintén heti egy fejezetre számíthattok majd mindig szerdán, és reméljük, hogy nagyon fogjátok ezt a történetet is szeretni. A véleményeknek meg kiváltképp örülni szoktunk.

Jó olvasást a fejezethez. Az eredeti történetet ITT találjátok!


1. fejezet 



Az osztályterem hátuljában ülök, és hallgatom, ahogy Matthews professzor a záró feladatunkról beszél. Azt hajtogatja, hogy tökéletes témát kell találnunk, de ez nem újdonság. Mindegyiknél ezt csinálja. Az egyetlen különbség, hogy nincs meghatározva a sztori típusa. A múltban volt már vezércikk, friss hír, sporthír és helyi hír. Ezúttal bármilyen típusú cikket választhatunk a záróvizsgára. Csak az a lényeg, hogy mindent felhasználjunk, amit a szemeszterben tanultunk, hogy életünk legjobb cikkét hozzuk össze. Már alig figyelek rá, amikor az utolsó megjegyzése felkelti a figyelmemet.

- A New York Beat főszerkesztője el fogja olvasni a cikkeket, és kiválaszt néhány döntőst, akinek gyakornoki állást fog ajánlani az őszre.

Szent ég! A New York Beat a legnagyobb újság a keleti parton, napi 1,3 millió példányos megjelenéssel.

- Beszéljünk a belépésről – szólal meg Christina, a legjobb barátnőm, aki mellettem ül.

- Ne viccelj! El tudod képzelni, mit jelentene megkapni egy ilyen gyakornoki állást? – válaszolom.

- Nem kell elképzelnem. Néhány hónapon belül át fogom élni.

- Ó, gondolod? – Vigyorgok. – Hát akkor kezdődjön a játék! – Ha azt mondom, hogy Christina és én versengünk egymással, akkor nagyon elbagatellizálom a dolgot. Az első naptól, amikor tizennégy éve találkoztunk, próbáltuk felülmúlni egymást. Legyen szó iskolai jegyekről, tornaórákról, amiken együtt vettünk részt az iskolában, vagy hogy ki tud több felest meginni, mielőtt hányni kezd, vagy kidől; mindenből versenyt csináltunk.

Eleinte a szüleink aggódtak a szokatlan kapcsolatunk miatt. Féltek, hogy egy nap a barátságos versenyeink elszakítanak egymástól. Meglepetésükre inkább közelebb hozott minket. Őszintén örültünk egymás győzelmeinek, és minden bukás arra ösztönzött, hogy még keményebben próbálkozzunk legközelebb. Az évek során rájöttünk, hogy nagyon egyformák vagyunk, a győzelmek száma szinte azonos volt.

Matthews professzor egy intéssel elenged minket. Hangos sóhaj hagyja el az ajkam.

- Tűnjünk innen. Már alig várom, hogy belekezdjek a feladatba. – Felállok, és együtt elindulunk kifelé a teremből.

- Én is, bár nekem randim lesz Willel a Kútban nemsokára, úgyhogy lesz egy kis előnyöd. – Christina ajka felfelé kunkorodik. – Hacsak…

- Hacsak mi? – Tudom, hogy ez nem jelent jót.

- Hacsak nem jössz velem. – Vigyorog, és követ kifelé.

- Semmiképp. – A szemem forgatom. Christina kicsivel kevesebb, mint egy éve találkozott Willel, és azóta elválaszthatatlanok. Mindig, amikor elmegyek velük valahova, harmadik keréknek érzem magam. Főleg, amióta nem tudják levenni egymásról a kezüket.

- Ó, gyere már. Ezer éve nem voltunk sehol – fogja könyörgőre. – Kérlek.

Nem akarok igent mondani. Bár sok mindenben egyformák vagyunk Christinával, egy kategóriában ő sokkal tapasztaltabb. A közösségi életem erősen kifogásolható, különösen, ha az ellenkező nemről van szó.

- Nem. Semmi kedvem nézni, ahogy ti ketten órákig smároltok.

- Nem fogunk, megígérem.

- Ezt már hallottam. – Megint az égre emelem a tekintetem.

- Oké. Nem akartam elmondani, de Will elhozza egy barátját.

Gyanakodva nézek rá.

- Egy barátját? Ti megint próbáltok engem összehozni valakivel?

Kuncog.

- Tessék? Nem, természetesen nem.

- Akkor miért nem akartad elmondani? – Most már összefonom a karomat, a lábam pedig ritmusosan dobol a járdán.

Tágra nyílik a szeme. Gyakorlatilag hallom, ahogy az agytekervényei kattognak, és próbál előállni valami hihető válasszal.

- Oké, talán igen. De Will azt mondta, hogy ő tökéletes neked.

- Hát persze, hogy az. Pont, mint a legutóbbi srác, akivel megpróbáltatok összehozni.

- Hé, az kedves srác volt.

- Ja, egy kedves srác, akinek a priusza hosszabb volt, mint Hamupipőke teendőlistája.

Christina felnevet, mert megint az egyik mesebeli hasonlatomat használtam.

- Oké, talán nem volt a legjobb választás, de ez a srác más.

- Miben más?

- Nos, kezdetne, nincs priusza.

- Ennél azért több kéne – vetem oda szárazon.

- Oké, tényleg aranyos a srác. Egy kis üzleti vállalkozást vezet, és a szülei is pénzesek.

- Christina! - kiáltok döbbenten.

- Tudom, hogy szerinted ez nem elég jó ok a randizásra, de ez a fiú tényleg jó fej, és úgy kényezteti a barátnőit, ahogy el tudod képzelni. Te is megérdemelsz egy kis kényeztetést.

Megrázom a fejem.

- Abszolút nem.

Christina mosolya hirtelen ördögivé változik.

- Ott leszel.

- Nem, én...

- Ha vissza akarod kapni a mobilod, ott leszel - szakít félbe. Elrohan a belvárosi busz felé, én pedig a hátsó zsebemhez kapok. A francba! - Találkozunk négykor a Kút előtt - kiált vissza futás közben. - Szoknyát vegyél fel. - Azzal felugrik a buszra, és becsukódik mögötte az ajtó.

A kezembe ejtem a fejem. Tudtam, abban a pillanatban, hogy felhozta, hogy nem az én akaratom fog érvényesülni. Ha egyből beleegyeztem volna, most meglenne a telefonom. Azt hiszem, a zárófeladatnak várnia kell néhány órát.

Pontosan négy órakor feltűnik Christina és Will. Én már tizenöt perce itt vagyok, hogy tuti ne jöjjön közbe semmi.

- Ó, bébi, hát eljöttél - kiált fel Christina, és megölel.

- Mintha lett volna választásom - morgom. - Visszakaphatom a telefonom?

- Majd ha bent leszünk, és megittál néhány italt. - Will csak megvonja a vállát.

- Rendben. - Követem őket a bárba. Néhányszor elmentem már a hely előtt, de mivel nem rajongok a bárokért, kerültem, mint a pestist.

Mint minden bárban, hatalmas a zaj odabent.

- Will hoz nekünk valamit inni - kiabálja túl Christina a tömeg zaját. - Ne aggódj! Nyugisabb lesz, ha mindenki elmegy vacsorázni.

- Ó, itt nem szolgálnak fel ételt?

- De igen, ám szörnyű.

Bólintok.

- Köszi a figyelmeztetést.

Christina egy bárpulthoz közeli asztalhoz vezet, és leülünk, várva, hogy Will meghozza az italokat. Christina a gondolataiba merül, és az arcokat fürkészi a többi asztalnál.

Will egy pohár világos sört tesz elém, ugyanabban a pillanatban, amikor Christina felugrik, majdnem feldöntve a barátját.

- Itt van!

Felnyögök. Tudom, hogy ő a vakrandim. Christina elkezd integetni a csokibarna karjaival, hogy magára vonja a figyelmet.

Félek felnézni, de győz a kíváncsiság, s megfordulok. A tömeg szétnyílik, és egy hatalmas csokor vörös rózsa indul el felém.

- Tris? - szólal meg egy férfihang valahonnan a virágok mögül.

Elborzadok. Gyűlölök a figyelem középpontjában lenni, és most az egész bár elnémult.

- Ez rengeteg rózsa. - Christina szeme majd kiesik.

- Pontosan harminchat. - Egy fej bukkan fel a csokor mögött.

Will elvigyorodik, ahogy feltűnik a haverja feje.

- Tris, szeretnélek bemutatni egy barátomnak.



6 megjegyzés:

  1. OMG ezért már érdemes volt felkelni. Hmmmm vajon ki lesz az a csávó? Nem tudom, csak nekem van olyan érzésem, hogy az nem Tobias? Köszönjük Márti, hogy ilyen hamar tudtál nekünk új ficit hozni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy örömet okoztam. Hát igen, nem tudok leállni. De ezt a ficit mindenképpen meg akartam veletek osztani. Imádom!!

      Törlés
  2. Jaj, de jó, hogy elkezdődik egy új írás! Nos, szerintem is Tobias lesz az a srác! Már most imádom a story-t! Köszönjük Márti!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy bírom, hogy mindenki azt találgatja, hogy ki a rejtélyes srác... De majd jövő héten meglátjátok. Meg fogtok lepődni.

      Törlés
  3. Ez a story is kezd érdekesen hangzik *.* Szerintem se Tobias lesz az :) inkább ő fogja a randi végén Trist megmenteni mert kudarc *.* legalábbis remélem :)

    VálaszTörlés
  4. Végre új történet. :-D Én szerintem se Tobias lesz az. Köszönjük Márti.

    VálaszTörlés