Fanfic fordítás: Az a három szó - 42. fejezet


Itt a szerda, és vele a történetünk 42. fejezete. Még négy fejezet vissza van, és itt már látható, hogy még mennyi minden izgalom vár ránk, és mi mindenről kell még itt szót ejteni.

Köszönjük Mártinak a fordítást. Jó olvasást!
Az eredeti történetet ITT találjátok!




42. fejezet



NÉGYES

Lemegyünk a Kútba a munkaválasztásra. Már az összes beavatott ott van, és néhány Bátor is, hogy megnézze, mit választanak. Ez nem olyan nagy dolog, mint amikor az új tagokat bejelentik, de valószínűleg fontosabb. Fogalmam sincs, Tris mit fog választani, csak röviden beszélgettünk róla, és még nem döntött. De amíg boldog a döntésével, nem érdekel, mit választ.

- Oké, kezdjük. Mindannyian kaptatok egy listát a lehetséges állásokról, úgyhogy Tris, kezdjük – mondja Shane.

Tris Shane-hez sétál, de nem hallom, mit mond. Shane megfordul, és a Vezető szót teszi a neve mellé. Mindenki tapsol és éljenez.

- Jó választás – mondja Shane. Tris Apához lép, és elmagyarázza, hogy nincs szüksége lakásra mivel összeköltözünk. Apa elmosolyodik, és megöleli. Kicsit meglepődöttnek látszik, de számomra ez egy csodálatos pillanat. Szeretem, hogy a családom kedveli Trist.

Uriah a következő, az ő választása a Vezérlőterem, és Kiképző. Gus valószínűleg a haját fogja tépni, ha Zeke és Uriah ugyanabban a műszakban dolgoznak. Lynn úgy dönt, a tetoválószalonban fog dolgozni, ami szerintem tökéletes neki. Marlene az óvodát választja, az ő személyiségéhez ez nagyszerű. Edward a gyengélkedő mellett dönt. Örülök, hogy ezt választja; tudom, hogy hálás, amiért segítettek neki, amikor Peter megszúrta. Valószínűleg jól be fog illeszkedni. Will a fegyverfejlesztést választja, a Művelt gyökere megmutatkozik szerintem. Christina bolti eladó és kiképző lesz. Míg úgy érzem, eladónak nagyszerű lesz, főleg a ruhaboltban, addig remélem, hogy kiképzőként inkább Uriah-val dolgozhatok, és nem Christinával. Lehet, hogy Tris legjobb barátnője, de valószínűleg őrületbe kergetne. Az utolsó csoportváltó beavatott Myra, aki nem választ, ő a nyugdíjas otthonban fog dolgozni.

Will és Christina úgy dönt, összeköltöznek. Uriah Zeke-hez költözik. Szerintem Zeke csak azért egyezett bele, mert így nagyobb lakást kapnak. Marlene és Lynn osztozik, ahogyan Edward és Myra is. Éppen indulunk a Kútból, hogy mindenki megnézze, hol fog élni, amikor egy kékbe öltözött lány rohan be a Kútba, és Willnek kiabál.

Mindannyian Willre nézünk, aki megszólal: - Cara, mit keresel te itt?

Cara a térdére támaszkodva megáll Will előtt, és levegő után kapkod. Úgy tűnik, egészen idáig futott a Műveltektől.

- El kellett szöknöm – nyögi ki nagy nehezen. – Jeanine… kísérletezik…. Elfajzottak… Önfeláldozók… csoportnélküliek.

Nem igazán tudjuk kivenni, mit beszél. Még mindig zihál. Shane és Max odamegy hozzá.

- Jól vagy? – kérdezi Shane.

Cara csak a fejét rázza. Látszik, hogy fizikailag teljesen kimerült.

- Menjünk valahova, ahol le tudsz ülni, aztán elmagyarázhatod, mi történt - mondja Shane.

- Will, segíts a nővérednek. Felmegyünk az irodámba. Négyes, Tris, ti is gyertek – mondja Apa.

Tris kérdőn néz rám.

- Nos, a vezetőséget választottad. Úgy tűnik, pár nappal előbb kezdesz dolgozni – mondom.

***

Apa irodájában ülünk. Tris, Will, Cara, Apa, Shane, Tony, Sam és én. Cara kezd levegőhöz jutni, és ivott egy kis vizet.

- Gondolod, hogy el tudod mondani, mi történik? – kérdezi Shane.

Cara bólint.

- Jeanine Matthews-zal dolgoztam. De kezelhetetlenné vált, embereken kísérletezik a szérumokkal. Elkezdett csoportnélkülieken kísérletezni, de nem ment jól. A legtöbbjük nem élte túl azt, amit művelt velük. Egyezséget kötött Marcus Eatonnel. Információkat szolgáltatott neki, cserébe ő Önfeláldozó tagokat győzött meg, hogy menjenek a Műveltekhez és segítsenek Jeanine-nek.

Trisszel aggódva nézünk össze.

- Már hetek óta nem hallott Marcusról, és kezdett nagyon mérges lenni. Tegnap elment az Önfeláldozókhoz, de nem találta Marcust. Azt hittem, megöl valakit, amikor visszajött. Mondta Calebnek, hogy látogassa meg a szüleit, és derítse ki, hol van Marcus. Amikor információ nélkül jött vissza, Jeanine nagyon nem volt boldog. Valaki mással is megpróbált kapcsolatba lépni, aki itt a Bátraknál dolgozott, de őróla sem hallott semmit. Nem tudom, ki volt az, de hallottam, hogy kiabált valakivel a szobában. Kezdtem igazán megijedni. Aztán azt mondta, hogy meg fog ölni minden Önfeláldozót, ha nem kap válaszokat hamarosan. Akkor döntöttem el, hogy eljövök.

- Cara, min dolgozik Jeanine éppen? – kérdezem.

- Caleb vele van, és egy nagy hatótávolságú szérumon dolgoznak, amivel irányítani tudják az embereket. De az Elfajzottakon nem működik. Ezért csoportnélkülieken tesztelte – mondja.

- De ez hogy öl meg bárkit? – kérdezi Tris.

- Sehogy. De Jeanine annyira mérges lesz, hogy beviteti a szobába, és lelövi. Nem tudtam, hogy ez történt, különben már előbb jöttem volna. Véletlenül derült ki. Elsétáltam az irodája előtt, lövést hallottam, aztán valaki kinyitotta az ajtót, és láttam, hogy a férfi, akit tesztelt, holtan fekszik a padlón. Nem hittem el, amit láttam. Megkérdeztem róla Calebet, de ő mondta, hogy igaz. Ha nem működik a szérum, kiiktatja a személyt. Caleb próbált meggyőzni, hogy így a legjobb. Azt mondta, nem szabad hagyni, hogy az emberek megtudják, mit csinálunk.

- Ez nem lehet igaz. Caleb nem ilyen. Ő önzetlen, nem bántana senkit – mondja Tris.

Cara megrázza a fejét.

- Sajnos, igaz. Megváltozott, amint a Műveltekhez jött. Jeanine az ujja köré csavarta. Látnod kellett volna, milyen csalódott volt, amikor visszajött a Bátraktól, és észrevette, hogy valaki más félelemszimulációjának másolatát kapta meg. Azt is elismerte nekem, hogy boldog lenne, ha tesztelhetné az anyját és a húgát. Úgy gondolta, érdekes lenne.

Látom, hogy az összes szín kiszalad Tris arcából. Örülök, hogy ülünk, mert másképp biztosan elesne. Tris kezére teszem a kezem, és enyhén megszorítom. Felém fordul, és halványan rám mosolyog, de látszik, hogy nagyon nehéz ezt hallania.

- Jeanine állandóan azt mondogatta Calebnek, hogy milyen csodálatos, és hogy sokkal jobb, mint az áruló apja. Úgy látszik, Jeanine személyes támadásnak vette, hogy Caleb apja elhagyta a Művelteket az Önfeláldozókért. Irányítani akarja az Önfeláldozókat, és átvenni a kormányzást. Azért akar olyan szérumot kifejleszteni, ami az Elfajzottakra is hat, mert így lenne egy agymosott hadserege, ami legyilkolja az Önfeláldozókat. Így az övé lenne az irányítás.

- De kikből akarja létrehozni ezt az agymosott hadsereget? – kérdezem.

- A Bátrakat akarta használni. Azt mondta volna neked, hogy van egy injekció, ami segít nyomon követni a tagokat. Így ha bajba kerülnek az őrjáraton, vagy eltűnnek, meg lehetne őket találni – mondja Cara.

- Ó, a francba – szólal meg Sam. – Megkeresett ezzel az ötlettel néhány hete. Úgy gondoltam, jó ötlet. Sajnálom, nem tudtam. Megvan a beszélgetés róla a számítógépemen.

- Mit fogunk tenni? – kérdezi Tris.

- Cara, te nyugodtan itt maradhatsz. Bár, jobb lenne, ha feketébe öltöznél, nem akarjuk felhívni a figyelmet rá, hogy itt vagy – mondja Shane.

- Christina biztosan boldogan elvisz vásárolni – mondja Will.

- Ez az információ nem hagyhatja el ezt a szobát – mondja Shane. – El kell mennünk az Önfeláldozókhoz, tudatni velük, mit tervez Jeanine. Szükségünk lesz egy tervre, arra az esetre, ha Jeanine próbálkozik valamivel.

- Tris és én elmegyünk az apjához, ő viszi az ügyeket, amióta Marcust letartóztatták – mondom.

- Oké, ez jó ötlet. Marcust olyan gyorsan alá kell vetni az igazságszérumnak, amilyen gyorsan csak lehet. Úgy látszik, több bűncselekményért kell felelnie – mondja Shane.

- Beszélek Jackkel az Őszintéknél – mondja Apa. – Néhány napon belül el kell ezt intéznünk.

- Cara, van még valami, amit tudnunk kell? – kérdezi Shane.

- Igen, a srác, akinek a félelemszimulációs videóját Caleb és Jeanine megkapta a Bátraktól, néhány napja feltűnt a Művelteknél. Nem tudom, hol van, de Jeanine megígérte neki, hogy elbújtatja.

- Peter – mondom.

- Tessék? – kérdezi Tris.

- Jeanine meg akarta mutatni Calebnek, hogyan működik a félelemszimulációnk. Azt kérte, hogy téged vesselek alá, hogy láthassák, milyen. Apa és én nemet mondtunk. Jeanine nem örült, ezért Apa azt mondta, hogy ad egy másolatot egy régebbi szimulációról. De úgy döntöttem, inkább Peterét adom oda – mondom.

- Rendben, akkor cselekedjünk – mondja Shane. – Négyes, te és Tris menjetek el az Önfeláldozókhoz, és segítsetek nekik kidolgozni egy tervet arra az esetre, ha gyorsan ki kell őket menekíteni. Max elmegy az Őszintékhez, és Marcust mihamarabb alávetik az igazságszérumnak. Cara, itt maradsz az öcséddel, de úgy kell öltöznöd, mint a Bátrak. És le kell ülnöd Tonyval. Szükségünk van egy leírásra a Műveltek központjáról, de még inkább Jeanine irodájáról, lakosztályáról, és minden másról, ami hasznos lehet. Kell egy lista azokról a Műveltekről is, akik támogatták Jeanine-t és a munkáját. Holnap este ugyanitt találkozunk.

***

Tris és én hazamegyünk, és csak leroskadunk a kanapéra.

- Tris, jól vagy? – kérdezem.

- Nem tudom, Tobias. Nem hittem volna, hogy Caleb ilyen, nem az az ember, akinek gondoltam – mondja.

- Abból, amit Cara elmondott, úgy tűnik, manipulálták – mondom.

- Tudom, de hogy gondolhatja, hogy helyes, amit tesz? Hagyja, hogy Jeanine embereket öljön. Ki tesz ilyet? – kérdezi.

- Nem tudom, Tris – mondom. A karjaimba veszem, és megölelem.

- Tudnia kell, mit tervezett. És hagyná, hogy megölje a szüleinket. Azt akarta, hogy agymosott katonák legyünk, és megöljük őket. Azt akarta, hogy öljem meg a szüleimet.

- Sajnálom, Tris – mondom. Nem tudom, mit mondhatnék. Olyan kusza ez a helyzet.

- Marcus is segített neki. Tobias, nekünk aztán tényleg elég elcseszett családtagjaink vannak – mondja.

Nem hiszem el, hogy Trist káromkodni hallottam.

- Tris! – kiáltok fel döbbenten, de próbálok nem nevetni.

- Ez nem vicces, Tobias. Ez annyira elszúrt. Az apád majdnem megölt téged. Az anyád elhagyott, és most a bátyám megpróbál rávenni, hogy öljem meg a szüleimet – mondja. – Komolyan, mi bajuk ezeknek az embereknek?

- Talán tettek valamit az Önfeláldozók vizébe – mondom.

- Nos, akkor lehet, hogy szükségük lenne egy kis békeszérumra a Barátságosaktól – mondja. Mindketten nevetünk.

- Feküdjünk le, holnap nehéz napunk lesz – mondom.

- Amennyire örülök, hogy holnap láthatom a szüleimet, annyira nem várom, azt, hogy el kell mondanunk, mire készül Caleb – mondja.

- Gyere – mondom, - tudok valamit, ami eltereli a figyelmedet egy kicsit erről az egészről.

- Tényleg? Szeretem, ahogy gondolkodsz, Tobias – mondja vigyorogva.

Elhagyjuk a nappalit, és elindulunk felfelé a lépcsőn.

- Milyen kedves volt az apád ma, amikor mondtam, hogy nem kell lakás, mert hozzád költözöm – mondja.

- Tudom. Nagyon örültem, amikor megölelt. Boldog vagyok, hogy a Bátor családom szeret – mondom.

- Én is – mondja Tris, ahogy belépünk a hálószobánkba. Jól hangzik, a hálószobánk.



ANDREW


Marcusszal szemben ülök. Ő a cellájában ül az Őszintéknél, én pedig a rácsok másik oldalán.

- Andrew, minden, amit mondtak, hazugság. Hinned kell nekem. Soha nem bántottam volna a fiamat és a feleségemet. Nem tudom, honnan szerezték azt a nyilatkozatot, hamisítvány lehet – mondja Marcus.

Ő nem az, akinek gondoltam. Olyan sok évig kitartottam mellette, próbáltam segíteni neki. Sajnáltam, hogy elvesztette a feleségét, és a gyerekét, és az egész hazugság volt. Azután, hogy beszéltem Tobiasszal, szörnyen éreztem magam, hogy nem vettem észre, mi folyik itt. Vele dolgoztam, a gyerekeink barátok voltak. Hogyhogy nem tudtam, micsoda ördögi szörnyeteg?

- Nos, minden ki fog derülni, ha alávetnek az igazságszérumnak, Marcus – mondom.

- Ne, ne. Andrew, nem hagyhatod, hogy ezt tegyék – mondja.

- Miket beszélsz, Marcus? Ezt az egyetlen módja, hogy tisztára mosd a neved – mondom.

- Nem, ha megteszik, rosszabb dolgok is ki fognak derülni – mondja. – Tettem valamit, ami nagyobb bajba fog keverni, mit Evelyn és Tobias.

- Miről beszélsz? Mi lehet annál rosszabb, hogy verted a feleségedet és a gyerekedet, Marcus? – kérdezem. Végül bevallja, hogy bántotta őket?

- Nem mondhatom el, Andrew. Csak találd meg a módját, hogy ne adják be a szérumot, kérlek – mondja. – Régóta barátok vagyunk, Andrew. Tudod, hogy soha nem bántottam volna őket, kérlek, segítened kell nekem.

- Marcus, ha ártatlan vagy, akkor nincs miért aggódnod. Ez nem tartozik a hatáskörömbe. Ez nem Önfeláldozó ügy. Nyilvánosan csináltad. Négyes megadta az esélyt, hogy hagyd az ügyet, de nem tetted. Most nézz szembe az igazsággal – mondom.

- Az ő neve nem Négyes. Ő Tobias. Tudom, hogy ő Tobias, bárhol felismerném a fiamat – mondja Marcus.

- Szerintem tévedsz, Marcus. Az ő neve Négyes, a Bátraknál nőtt fel, és a Bátrakat választotta a Választási ünnepségén. Nem tudom, hogy gondolhatod, hogy a te fiad. Ha nem tetted meg azokat a dolgokat a fiaddal, akkor ő halott. Megölte egy csoportnélküli férfi. De szerintem hamarosan kiderül az igazság. Sajnálom, Marcus, de mennem kell – mondom.

- Andrew, kérlek, ki kell juttatnod innen. Meg kell győznöd Jacket, hogy elmondom az igazat a szérum nélkül is – mondja.

- Marcus, szerintem mindannyian tudni akarjuk az igazat arról, hogy mi történt. Szembe kell nézned a következményekkel. Csak így tudod tisztára mosni a neved – mondom.

Elindulok a kijárat felé. Hallom, hogy még mindig könyörög. Igyekszem kirekeszteni a hangját. Rosszul vagyok az egész ügytől. Tudom, hogy hazudik nekem, Tobias végül felnyitotta a szemem, hogy micsoda szörnyű ember is ő. Nem hiszem el, hogy éveken keresztül bolondított. El sem tudom képzelni, Evelyn és Tobias mennyit szenvedett. Soha nem tudnám elképzelni, hogy ezt tegyem Natalie-val és a gyerekeinkkel. Alig várom, hogy hazaérjek, és lemossam magamról a hazugságait, és lássam Nat-et. Bárcsak láthatnám Calebet és Beatrice-t. Lehet, hogy nem kellett volna elhagyniuk az Önfeláldozókat, de mindkettejükre büszke vagyok. El kell nekik mondanom, ha legközelebb látom őket. Azon is elgondolkodom, mennyire fájt Beatrice-nek, hogy azt hitte, örökre elvesztette Tobiast. Igazán szörnyű időszak volt az neki. Azt is tudom, hogy ez volt az egyik oka, hogy a Bátrakat választotta. Örülök, hogy újra megtalálta Tobiast, de nekem még mindig hiányzik.

2 megjegyzés:

  1. Szegény Anrew nagyot fog csalódni Caleb-ben. Nagyon jól döntött Tris. Köszönjük Márti a fordítást! (Valószinüleg most egy jó pár napig csak csütörtökön vagy hétvégén fogok tudni megjegyzést írni mivel bekrepát a telom, de nyugi jövök olvasni és írni amikor tudok <4 )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, Caleb elég nagy csalódás mindenkinek...
      Köszi, hogy írtál, és semmi gond, én türelmes vagyok! :)

      Törlés